اسلامی: دیدار گروسی با رئیس‌جمهور نیاز به هماهنگی دارد عراقچی: سیاست ما حمایت از مقاومت است سخنگوی دولت: ساعت شروع به کار ادارات همچنان شناور خواهد بود وزیر ورزش: ورزشگاه آزادی تا پایان پاییز ۱۴۰۳، به بهره‌برداری می‌رسد وزیر دفاع: درصد موفقیت عملیات وعده صادق ۲ بالای ۹۰ درصد بود پذیرش دانشجو توسط دانشگاه‌های افسری ارتش فراکسیون وحدت ملی مجلس دوازدهم تشکیل شد مجلس با اصلاح طرح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات موافقت کرد حضور تعدادی از دانشجویان افسری دانشگاه فراجا در مجلس + فیلم عراقچی: روز‌های آینده را روشن می‌بینم «هادی حق‌شناس» به عنوان استاندار گیلان انتخاب شد ثبت‌نام مجدد داوطلبان انتخابات نظام مهندسی غیرقانونی است وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در دوحه نشست اضطراری برگزار خواهند کرد سازمان اطلاعات سپاه: هرگونه فعالیت در حمایت از رژیم صهیونیستی جرم است دستور رئیس جمهور برای رسیدگی جدی به فروش فیلترشکن و زمینه‌های رواج آن دیدار جمعی از نخبگان، استعداد‌های برتر علمی و رتبه‌های برتر کنکور با مقام معظم رهبری + فیلم و عکس | در آینده نزدیک درباره مسائل لبنان و شهیدنصرالله صحبت خواهم کرد فرماندار مشهد مقدس: ۲۰ مدرسه دوازده‌کلاسه جدید در پویش «سه‌شنبه‌های افتتاح» به بهره‌برداری خواهند رسید هشدار صریح فرمانده کل ارتش به رژیم صهیونیستی رئیس کمیسیون امنیت ملی: ایران در آمادگی کامل به سر می‌برد رئیس شورای عالی استان‌ها با نماینده حزب‌الله در ایران دیدار کرد رئیس مجلس شورای اسلامی: برنامه دور از انتظاری برای دشمن طراحی کرده‌ایم وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح: عملیات سه‌شنبه شب تنها بخشی از توانمندی موشکی ایران بود ویدئو| لحظه اعلام رمز عملیات «وعده صادق ۲» | گفتگوی تلفنی سردار سلامی با دکتر پزشکیان
سرخط خبرها

پوتین برای نخستین بار در ۲۴ سال گذشته به کره شمالی می‌رود

  • کد خبر: ۲۳۴۲۲۳
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
پوتین برای نخستین بار در ۲۴ سال گذشته به کره شمالی می‌رود
رئیس‌جمهور روسیه قرار است روز سه‌شنبه برای نخستین بار طی ۲۴ سال گذشته به کره شمالی سفر کند.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داده رهبر روسیه قرار است به دعوت کیم یونگ اون، رئیس کره شمالی به مدت ۲ روز به این کشور واقع در شرق آسیا سفر کند. 

تحلیلگران غربی می‌گویند رایزنی‌های میان پوتین و کیم احتمالاً بر محور توسعه همکاری‌های نظامی میان دو طرف متمرکز خواهد بود، چرا که هر دو طرف درگیری تقابل‌هایی تشدیدشونده با جهان غرب هستند. 

همکاری‌های نظامی و اقتصادی میان کره شمالی و روسیه از زمانی که کیم در سپتامبر گذشته با پوتین دیدار کرد افزایش پیدا کرده است. این نخستین دیدار سران دو کشور از سال ۲۰۱۹ به این سو محسوب می‌شد. 

پوتین نخستین بار در هنگام آغاز ریاست‌جمهوری‌اش در سال ۲۰۰۰ به کره شمالی سفر و با «کیم جونگ ایل»، رئیس وقت کره شمالی و پدر رئیس کنونی این کشور دیدار کرد. 

شبکه خبری راشاتودی امروز گزارش داد انتظار می‌رود پوتین و رهبر کره شمالی در این سفر چندین سند از جمله توافق شراکت جامع راهبردی میان دو کشور را امضا کنند. 

علاوه بر این، هیأت روسیه وارد گفتگو‌های گسترده‌ای با همتایان خود از کره شمالی در طیف گسترده‌ای از موضوعات از روابط دوجانبه گرفته تا مسائل اقتصادی، امنیتی و بین‌المللی خواهند شد. 

چین و روسیه اخیراً از تصویب قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت علیه کره شمالی به بهانه آزمایش‌های موشکی جلوگیری کرده‌اند. 

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. 

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->